Bloggintresserade

fredag 9 mars 2012

Hur jag gör mina egna rosor

Nu kommer min beskrivning som jag visade i 100% Norr igår.
 Här ser ni allt som jag använder när jag gör mina rosor. Diesen som jag använder är från Marianne Design.

Det första jag gör är att stansa ut 3 lika stora blommor och 1 blad. Sedan tar jag och skär en skåra i en blomma, mellan två blomblad. Den andra blomman skär jag ut ett blomblad och på den tredje skär jag ut två blomblad.

Nästa steg är att limma varje del, se bilden. De tre största bitarna limmar jag ett helt blomblad och den näst minsta halva. Blombladet som är ett enkelt brukar jag bar snurra.


Här ser ni hur delarna ser ut när jag limmat ihop alla.

Jag brukar sedan ta en kina pinne och platta ut botten på dom två största


De tre mindre delarna, efter jag limmat, klippar jag bort en bit på.

Nu är det dax att limma ihop alla bitarna i varandra, se bilden.

       Sist limmar jag fast själva bladen.
Efter limmet har torkat så tar jag en grillpinne och böjer in alla blomblad tills jag får den form jag vill ha på rosen.

Så här blev min ros. Vill man kan man färga in kanterna på blomman innan man klipper och limmar. Jag brukar även använda stickles eller glossa den lite.

Hoppas att ni förstår och testa gärna, himla kul att göra.

Ska försöka fota i lite dagsljus i helgen, saker som jag gjort. Så håll utkik, snart dyker det upp någon nytt...Trevlig Helg

Tack för titten.

kramisar Carina

8 kommentarer:

Marita Johansson sa...

En vääääldigt fint ros

Trevlig helg

onkis sa...

Tack för att du visade,jag ska prova själv en vacker dag :)

Åsa sa...

Vad fin rosen blev! ♥ Men vilket jobb att göra denna beskrivning! Tusen tack för att du delar med dig! Tror jag har den stansen men att den börjat gå sönder men kanske håller att prova göra dessa rosor i alla fall. :)
Såg kortet i ditt förra inlägg också - det blev så supersnyggt! Tusen tack för mallen där med... kan nog bli att jag provar ett sånt kort också för det blir riktigt snyggt. ♥
Hoppas du får en mysig helg och snart en mysig pysselstund igen!
Massor med kramar
Åsa

Marie sa...

Tack för att du delar med dig och beskriver hur man gör rosorna.
De blev så söta.

Lilla Pyssel Inger sa...

Helt underbara rosor och så snällt av dig att dela med dig och visa hur du gör:)

TACK SNÄLLA för ditt avtryck hos mig om mina korgar.
Man blir så GLAD och tacksam när någon gillar det jag gör och det värmer mycket att bli så uppskattad för det:)

Önskar dig en jättemysig och jättetrevlig fredag och helg:)

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Anneli sa...

Tack för att du visar hur du gör rosorna
Önskar dig en jättetrevlig fredag och helg!

Kramar från Anneli

Evas Pyssel sa...

Jättefin ros och väldigt tydlig beskrivning. Tack ! Trevlig helg ! Kram Eva

Carina sa...

Tack för att du visar, så bra beskrivning på rosorna. Ska testa detta.
Kram