Bloggintresserade

torsdag 19 maj 2011

Studentkort 3.

Ja när man väl börjar går det bara av farten. Här kommer det ett stafflikort till en student.  Själva “golvet” på kortet tog jag en extra cardstocks bit så den blev en liten högre upphöjning, så det ska stå bättre. Blombladen på “golvet” har jag embossat med blått pulver på blått papper. (ursäkta bildkvaliten på vissa bilder, man är ingen superfotograf).

P5190003 - Kopia (2)P5190007 - Kopia (2)

Även på detta kort (börjar bli lite tjatigt) har jag glossat svarta Foam stickers, man ser tydligt att det blänker.

P5190006 - KopiaP5190002 - Kopia (4)

P5190012

På det här kortet har jag använt mig av köpta blommor och gjort som en blombukett i  den har jag trätt lite pärlor på en tunn ståltråd ..

P5190012 - KopiaP5190010

flickan har jag målat med Promakers, Ice cool grå har jag dragit närmast linjerna på kläderna och sedan har jag använt min blender och gnuggat. Har också glossat lite på skorna och glaser. Tycker att det blir en rolig detalj när man använder gloss.

P5190012 - Kopia (2)

Jaha då var denna dag slut och sängen börjar dra. men först ska jag påbörja mitt nästa beställningskort. Tack för titten.

Kramar Carina

9 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Ett härligt kort.
Den Magnoliastämpeln var superfin

Kattiz sa...

Jättesnygga studentkort. Ser att du snöat in på dem också, har suttit i tre dagar och gjort studentkort ;)
Kram

Unknown sa...

Jätte fint studenkort.
Kram Elin

Lisa-olsi sa...

Kort 2 och 3 är jättefina,
"riktiga" studentkort.
Den stämpeln är jättesöt.
Kram

Lene sa...

Snyggt kort, härliga detaljer!
ha en trevlig helg1
kram lene

Lilla Pyssel Inger sa...

Vad du har legat i VILKA SNYGGA KORT du har gjort sedan sist jag var här:) Det fans mycket ögongodis att dregla över:)
Gillar detaljerna som du har varit så noga med du har verkligen fått det till:)

Tusen tack för snälla ord och omtanke hos mig det värmer mycket ska du veta:)

Önskar dig en jättetrevlig helg och ha det bäst:)

Kramar från Lilla Inger:)

Annelie sa...

Fiiint.
Fick en beställning idag på ett student kort, tack för inspirationen!!!

Sophie sa...

Mycket snygga kort!! Ser att du fått användning av glossyn;-)

Ann-Charlotte's blogg sa...

Härligt Studenkort, gillar glossyn oxå, förhöjer de små detaljerna extra!
Ha en riktigt skön helg!
Kramar